Help

 De meest voorkomende vragen en verzoeken (en de oplossing!)

Wachtwoord verlopen / werkt niet

Vraag aan degene die binnen jouw organisatie de ITM-tool heeft om je wachtwoord te resetten.

Je kan ook https://sspr.codesk.nl gebruiken*. Dan kan je zelf je wachtwoord resetten.

Mocht dat niet lukken, dan kan je de servicedesk bellen. Omdat we dan jouw identiteit moeten verifiëren door extra logging ten behoeve van jouw organisatie, kost dit helaas wel geld.

* SSPR werkt als jouw mobiele nummer in ITM is geregistreerd. Degene die ITM heeft in jouw organisatie kan dat regelen.

Mijn account wordt steeds geblokkeerd

Dit komt voor als er meerdere apparaten zijn waar het account op staat, maar waarvan er 1 of meer zijn met een (ondertussen) verlopen wachtwoord.
In bijna alle gevallen zijn dat telefoons / tablets waar de mail op gelezen wordt. Na een aanpassing van het wachtwoord van het account wordt vergeten die apparaten ook te voorzien van het nieuwe wachtwoord.

Die ‘vergeten’ apparaten melden zich dan steeds opnieuw aan met het verkeerde wachtwoord en dan wordt het account tijdelijk gelocked.

Controleer deze apparaten in webmail.codesk.nl. In het overzicht onder Opties > Algemeen > Mobiele apparaten ziet u snel op welke apparaten uw mail (en/of) agenda is geïnstalleerd.
Pas het wachtwoord overal en kijk (TIP!) ook even naar het interval voor synchronisatie. Om het kwartier is doorgaans meer dan genoeg en dat scheelt data en veel ‘locks’.

Zwart scherm bij inloggen

Als je bij het inloggen een zwart scherm krijgt, gebruik kan de toetscombinatie CTRL+ALT+END.

Je krijgt dan een optie om je sessie af te melden. Wacht 5 minuten en probeer het opnieuw. Je sessie wordt dan gestart op een andere server.

Op een Mac vervangt de combinatie fn +pijltje naar rechts de END-toets. Op Mac gebruik je dan de combinatie: CTRL + ALT (of Option) + fn en pijltje naar rechts.

In het Engels: fn+control+(alt/option)+right arrow.

Mijn sessie wordt steeds verbroken

Als je last hebt van een haperende verbinding zijn er een aantal stap om uit e vinden waar het probleem zit:

 Zijn er storingen bij jouw internetprovider?
Kijk op: https://allestoringen.nl/ of op de storingenpagina van jouw provider.

Probeer eens een andere werkplek.
Even inloggen via de computer van een collega of huisgenoot vertelt snel of het probleem aan jouw werkplek lig of iets anders zoals de verbinding.

Zet je router uit en weer aan.
Je router is ook een computer die af en toe een verse start nodig heeft.

Zet je computer uit en weer aan.
Een herstart helpt om weer ‘schoon’ te beginnen en hangende processen uit te sluiten.

Schakel over naar een andere verbinding, bijvoorbeeld door je telefoon even als hotspot te gebruiken.
Je 4G / 5G verbinding is doorgaans van een andere aanbieder dan die van je internetconnectie thuis of op kantoor.

Zijn er mensen die gebruik maken van dezelfde verbinding, zoals huisgenoten? Wat hebben die in gebruik? Denk aan: Netflix, Youtube, streaming diensten.
Vooral  in thuissituaties wil het nog wel eens gebeuren dan gebruikers elkaar van de lijn drukken, maar omdat streaming diensten data kunnen ‘bufferen’ merken die gebruikers er doorgaans minder van.

Check je verbinding.
Er zijn een paar online tests die je wat kunnen vertellen over je verbinding zonder dat het technisch wordt:

1. Doe een speedtest:
Zie: https://www.speedtest.net/nl

2. Doe een stabiliteitstest op basis van PING.
Zie: https://ping.canbeuseful.com/en#ping
PING geeft de tijd weer waarin 2 machines op internet elkaar antwoord geven. Dit mag ietsje fluctueren per meting en af een toe een trage meting is niet ook erg. Maar als het verloop van de etingen heel grillig is dan geeft dat aan dat er problemen zijn. 


Mijn applicatieleverancier wil meekijken. Hoe doe ik dat?

Dat kan heel simpel door (uw CoDesk Desktop te minimaliseren en) op uw lokale computer de tool van uw applicatieleveraancier te installeren.
Daarna start u dan de meekijk-sessie van uw applicatieleverancier. U start (of maximaliseert)  de CoDesk Desktop en uw leverancier kijkt mee.

Er zijn teveel verschillende tools die leveranciers gebruiken ((zoals  bijvoorbeeld Teamviewer, LogMeIn, RemotePC, VNC, ISL light, AnyDesk etc).) en ze zijn niet allemaal even veilig. Vandaar dat we ze voor uw eigen veiligheid niet in de Desktop kunnen ontsluiten.

Is er ook een handleiding?

Natuurlijk. Die vindt u hier in PDF-vorm.

Nieuwe onderdelen zetten we online via de pagina Handleidingen.

Remote support

Indien gevraagd door onze  ServiceDesk klik je op onderstaande knop om een remote support sessie te starten. Een medewerker kijkt dan met je mee op  uw lokale apparaat na het installeren van de software die je met deze knop downloadt en start.

Een Mac kan lastig doen bij het toestaan van Remote Support. In deze handleiding staat welke schermen / instellingen je moet hebben.

Eh…. mijn vraag staat er niet bij

Stuur dan een e-mail naar service@codesk.nl
en stel dan per e-mail één vraag

Bij échte spoed: bel 088 – 188 1991

Te hoge kosten?

Je bent niet alleen als je het gevoel hebt dat je ICT te duur is. Want je krijgt voor ieder klein dingetje een factuur: Office, een tooltje hier, tooltje daar, licenties, servers, internet, etc. Het telt snel op en varieert sterk per maand. En het is niet altijd even duidelijk waar je nu precies voor betaalt, maar je wilt het risico niet lopen dat er iets omvalt, dus dan toch maar betalen.

Wij doen het anders

CoDesk is transparant in wat alles kost. En vooral ook dat je vooraf weet waar je wel en niet voor betaalt. Zelf houden we ook niet van verrassingen en onduidelijkheden. We bieden een heel pallet aan diverse werkplekken: voor de medewerker die alleen een formulier moet kunnen invullen of online e-mail moet kunnen gebruiken tot een plek waar volledig secure de zwaarste applicaties moeten kunnen draaien.

Voor elk budget

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties. We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de kosten voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking.

Gratis advies

Is jouw ICT niet flexibel (genoeg)?

Wil je een simpele aanpassing en krijg je te horen dat het niet kan? Wordt iedere wens voor verandering geblokkeerd omdat je systeem verouderd is? Of is het je huidige leverancier die maar één manier van werken heeft en dat is zíjn manier van werken? En alleen voor veel geld kan het anders?

CoDesk biedt een volledig flexibele opzet met migraties zonder set-upkosten. Daarna is het mix & match uit al onze diensten. Van de simpelste mailbox op je telefoon tot een high-end eigen infrastructuur met alles er op en er aan.

Voor elk budget zijn er mogelijkheden. Je zit nergens aan vast, je kan per maand schakelen tussen de verschillende opties, dus je bent volledig flexibel in kosten én opties.

We hebben de verschillende opties met alle kenmerken zoals de soorten werkplekken voor je op een rijtje gezet, klik hier voor de hele vergelijking. 

Gratis advies

Is jouw ICT verouderd?

Leeftijd komt met beperkingen. En die beperkingen – zeker in IT – zitten je in de weg. Bijvoorbeeld je provider die je forceert om tegen betaling naar een andere server te gaan. Of je software die meldingen geeft end-of-life te zijn, terwijl upgraden niet zomaar kan, je data raakt en je IT-leverancier er al gretig een fikse offerte voor heeft neergelegd.

Niet up-to-date = risico

Kortom, aIs jouw IT-omgeving niet meer up-to-date is, dan beperkt je dat in je mogelijkheden en het is ook nog eens een beveiligingsrisico. Tijd om er wat aan te doen!

Bij CoDesk hebben we alles al klaar staan om jouw omgeving weer helemaal bij de tijd te brengen. En dat kost je nog niks ook. Sterker nog: je mag het eerst gratis proberen.

Gratis upgraden

Geen catch! Je zit dus nergens aan vast, je kan zonder risico's testen en daarna per maand schakelen tussen de verschillende opties. Je bent volledig flexibel in kosten én opties. En heel belangrijk: wij houden jouw omgeving ook altijd up-to-date.

Gratis advies

Is jouw werkplek wel of niet veilig?

Lastig om zelf te bepalen in een wereld waar de dingen zo snel veranderen. Niet alleen qua techniek, maar ook op het gebied van wetgeving.

Jouw zorgen de deur uit

Gelukkig hoef je ook niet zelf te doen. CoDesk bouwt haar diensten op basis van haar ISO27001 certificering en met oog voor de zaken die bedrijven geregeld moeten hebben qua ICT. Denk aan waarborgen ten aanzien van de AVG en bewaartermijnen voor de fiscus. Maar denk ook aan anti-malware bescherming, back-up strategieën en monitoring. Alles zit er eigenlijk al in. 

Dat scheelt jou weer kopzorgen. Hoef je je alleen nog maar bezig te houden met hoe je wil werken

Gratis advies

Andere vraag over ICT?

Heb je een andere vraag of wil je concreet advies over een onderwerp? We gaan graag even met je zitten om te kijken wat we voor je kunnen doen. We zijn sowieso fan van leuke maatwerkoplossingen (waar we dan graag weer een standaard voor verzinnen) en tijdens een bak koffie borrelen vaak de best ideën op.

Kost je niks, kan veel opleveren!